Hej!
Har noterat att elen till vårt badkar dragits genom tätskiktet via en flexslang. Badrummet byggt 2016 så nya regler om att det bör vara VP-rör gällde ej. Funderar dock på tätningen runt röret. Arbetet ska vara gjort av kakelfirma med våtrumsintyg men då det ligger precis bakom badkaret med risk för vattenstänk funderar jag på om man kan sätta något ytterligare för att minska risk för vatteninträngning runt röret?
Har noterat att elen till vårt badkar dragits genom tätskiktet via en flexslang. Badrummet byggt 2016 så nya regler om att det bör vara VP-rör gällde ej. Funderar dock på tätningen runt röret. Arbetet ska vara gjort av kakelfirma med våtrumsintyg men då det ligger precis bakom badkaret med risk för vattenstänk funderar jag på om man kan sätta något ytterligare för att minska risk för vatteninträngning runt röret?
Har funderat på att fylla på med silikon där det uppstått en glipa och sätta på en rörmanschett typ denna: https://www.bauhaus.se/rormanschett-probau-531-8-20-mmT Tjaderva skrev:Hej!
Det är inte fackmässigt utfört. Rörmanschetten du hänvisat till ska sitta bakom kakelplattan först ock främst i hop med bakomliggande tätskikt om det nu finns? Och vara av samma fabrikat. Samt att rörmanschetten ska sticka ut synlig ca 5 mm utanför silicontätningen.T Tjaderva skrev:
Klicka här för att svara