3 683 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Täta soffa
Hejsan!
Jag är på jakt efter något jag tycker borde finnas, nästan så mycket at det måste finnas, men jag har ingen aning om vad det skulle heta eller vara.
Med småbarn hemma petas allt möjligt smått och gott under soffan och det är ofta där man får leta efter fjärrkontroller och böcker m.m.
Jag tänker mig att det borde finnas någon form av halvstyv plastprofil som jag kan häfta/limma fast på undersidan av soffan så att den går ner i golvet. Jag behöver inget som "tätar" absolut men bara lite motstånd borde göra att man slipper att dete blir en skattgömma därunder.
Tycker mig sett liknande saker som skydd i duschar. Någon vänlig själ därute med förslag?
Jag är på jakt efter något jag tycker borde finnas, nästan så mycket at det måste finnas, men jag har ingen aning om vad det skulle heta eller vara.
Med småbarn hemma petas allt möjligt smått och gott under soffan och det är ofta där man får leta efter fjärrkontroller och böcker m.m.
Jag tänker mig att det borde finnas någon form av halvstyv plastprofil som jag kan häfta/limma fast på undersidan av soffan så att den går ner i golvet. Jag behöver inget som "tätar" absolut men bara lite motstånd borde göra att man slipper att dete blir en skattgömma därunder.
Tycker mig sett liknande saker som skydd i duschar. Någon vänlig själ därute med förslag?
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 313 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 313 inlägg
Rörisolering, sådana där mörkgrå runda skumplaströr som man köper på byggmarknaden, borde funka, lite beroende på hur höga/långa ben soffan har. Köp lagom diameter för att fylla gapet och skjut fast med häftpistol en bit in från ytterkant på soffan. Den är mycket formbar och billig. Hade sådan bakom TV-möbeln, mot väggen, så inte kablarna skulle trilla ner på golvet. Lätt att ta bort sen då barnen växer upp också.
Snyggt, nja. Lär vara svårt att hitta en estetiskt tilltalande lösning.
Skicka annars in barnen under soffan för "framplockning" av fjärrkontroller och dylikt en gång per dag så lär dom sig nog snart.
Snyggt, nja. Lär vara svårt att hitta en estetiskt tilltalande lösning.
Skicka annars in barnen under soffan för "framplockning" av fjärrkontroller och dylikt en gång per dag så lär dom sig nog snart.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
En lagom bred bräda eller plywood.
Protte
Protte
Klicka här för att svara