Nån som har nått bra förslag att täta små hål i ett plåttak.
Det rör sig om 4st hål som ett skruvhål.
satt skruv fel (dvs finns inget fäste under) och sen tätade med takmassa.
Har inte hållt så det smådroppar in ibland och speciellt nu unde snösmältningstider.
 
  • Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
MultiMan
Sätta i några överlappsskruv?
 
MultiMan MultiManOriginal skrev:
Sätta i några överlappsskruv?
Provade det då hålen blev till första gången men det nyper inte så tätningen håller tätt, men kanske kan kombinera en sån skruv + takmassa?
 
MultiMan
Prova att stoppa ner en liten skruvmejsel i skruvhålen och böja upp kanterna så kanske det biter bättre? Eller toppen på en spetstång, ta vad du har som passar.
 
Microkatten
Man kanske kan klippa till en liten plåtbit på ett par-tre centimeter i fyrkant och limma fast den över hålet?
 
MultiMan
EPDM är samma som i packningarna till skruvarna (och kylarslangar mm), så det bör bli hållbart även på sikt.
 
Använd trycktät poppnit.
Du får eventuellt borra upp hålet lite. Det ska vara rätt håll till niten.
Kladd och tätmassor brukar inte hålla i längden .
 
Tack för svaren jag får försöka fixa ihop nått.
Har ju lite tid att fundera då det är mycket snö kvar
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.