D
Hej,

Jag ska täta skorstenen.

Vad är bästa metoden?
 
Glidgjuta eller sätta rör, beroende på förutsättningar.
 
D
Berätta, vad behöver du veta?

enfamiljshus, en våning, platt tak, stocken står på berg, tre kanaler (1 lite större för öppen spis och 2 mindre för vent och smalspis), längt på hela stocken ca 5 meter. Från stos till ök skorsten ca 3-3,5m. Byggd 1974. Klädd med mexitegel och puts vid stos/bakom smalspis.
 
Finns nog dom som kan mer om detta än jag.

Vi hade en knicks på mitten som gjorde att glidgjutning passade bättre. Vill man åt lite värmespridning via skorstenen är också glidgjutning lämpligt.

Rör kan vara smidigt, snabbt att installera och funktionssäkert.
 
D
Tack

min stock är spikrak
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.