Hej, jag har en något skev dörr med glipa mellan 0 och ca 5 mm som det drar en del från. Har försökt täta men inte ens med den tunnaste silikonlist lyckas jag stänga dörren. Senast testade jag med tesas silikonlist 1-7 mm men det blir direkt omöjligt att stänga dörren...

Någon som har något tips på hur jag ska få till det? Tätningen måste kunna komprimeras extremt mycket.

Mvh Anders

Du har inte möjlighet att släppa lite på "gafflarna" i slutblecket i karmen så glipan blir något större?

Att öka springan låter som en intressant lösning, men vad menar du med gafflarna?

Hmmm, sorry hittade inget annat ord för det. Du vet de där blecken i slutblecket du kan böja fram och tillbaka för att få rätt stängningstryck. Bilden visar dem på ett innerdörrsslutbleck.

IMAG0440.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

har själv köpt tätningslister på skena som man monterar på karmen ist för kanten där origanlisten sitter. då kan man få tätt hur skev dörren än är. listen är tunn så man kan få den att följa en skev dörr. tips, limma på en siliconelist på en tunn trälist, sedan när den sitter spilkar du fast den på karmen när dörren är stängd. då kan du sätta den så den tätar hela vägen runt!

• Gilla
TjingTjong
  • Laddar…
Tack för bra input!

Bläcken går inte att släppa på men jag skulle kunna slipa lite med en dremel, några mm skulle ju räcka.

Listerna som sitter på karmen är ju också ett intressant alternativ.

//Anders

Tror inte ett slutbleck som är ställbart kostar så mycket i handeln, kolla upp det innan du "förstör" det du har :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.