vi har en carport där det läcker där taket är "knäckt", dvs där plåtarna möts..dom har bara lagt en täckplåt över och haft någon gummiliknade massa (troligtvis derbigum eller liknande) som dom tätat med..iallafall försökt med..droppar lite här o var i den skarven...finns det något smidigt sätt att täta skiten? tänkte på fogskum, men det är ju inte vattentät..finns det något vattentätt skum..eller vad skulle vara smidigt att täta med? kände underifrån..skulle gissa på ca 4-5 cm mellan plåtarna