P P-E Hans skrev:
Då landar jag alltså i någon slags PU-skum, t.ex. Sika Boom®-157 :)
Blir nog bra det.

Putsen skyddar skummet mot väta.
Putsen skyddar skummet mot UV-ljuset.
Putsen skyddar skummet mot insekter/djur.

Jag har en liknande fråga, om jag får kapa tråden lite. Tänkte göra ett liknande ingrepp i en putsad leca grund. Tänkte fästa ett fyrkantigt jalusigaller på utsidan, samt en tallrik på insidan (med rör imellan).

Mura fast röret i hålet, men hur fäster jag gallret på utsidan? Tänkte limma med pl400..även tittat på någon form av plugg eller lättbetongskruv, dock livrädd för att putsen ska spricka.

Tankar? Bild på gallret ifråga.

• Fyrkantigt jalusigaller i metall med horisontella lameller för ventilation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borra hål i hörnen på ventilerna och fäst med lite kortare skruv och plugg, den är ingen belastning på dom, sitter bra då. Annars lite PL 400 eller 200 om det ska sitta för gått.

N Nybörjaren! skrev:
Jag har en liknande fråga, om jag får kapa tråden lite. Tänkte göra ett liknande ingrepp i en putsad leca grund. Tänkte fästa ett fyrkantigt jalusigaller på utsidan, samt en tallrik på insidan (med rör imellan).

Mura fast röret i hålet, men hur fäster jag gallret på utsidan? Tänkte limma med pl400..även tittat på någon form av plugg eller lättbetongskruv, dock livrädd för att putsen ska spricka.

Tankar? Bild på gallret ifråga.
Den där har väl en lös plåt/galler på utsidan som går att skjuta av och fastsättningen är väl i flänsen under?
Plugg och skruv?

K Kontoristen7 skrev:
Den där har väl en lös plåt/galler på utsidan som går att skjuta av och fastsättningen är väl i flänsen under?
Plugg och skruv?
Måste jag undersöka, det vore ju logiskt. Hehe!

K Kontoristen7 skrev:
Plugg och skruv?
Det gick fint och skjuta av överdelen, men ett smärre helvete att få ihop allt igen, nätet va klämt mellan stos delen och jalusi.

Men jag har nog stirrat mig blind på att få denna delen tät mot grunden. Det viktigaste är nog att täta ordentligt runt utgående rör.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.