Hej!
Har en liten sommarstuga och har problem med drösvis av döda flugor på våren när vi kommer dit. Håller på att täta med akrylfog i skarven mellan vägg och tak men det är ett stort hål ovanför elcentralen. Hur gör jag där på bästa sätt?
Har en liten sommarstuga och har problem med drösvis av döda flugor på våren när vi kommer dit. Håller på att täta med akrylfog i skarven mellan vägg och tak men det är ett stort hål ovanför elcentralen. Hur gör jag där på bästa sätt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 786 inlägg
Fogskum. Men bygg någon sorts ram först, så du inte får skum överallt. Säkra att inte kåpan på centralen limmas ihop av skummet.
Med ram, menar du som nu fin liten trälåda som döljer kablarna och som sitter kvar sen eller bara någon sorts gjutform som jag tar bort sen? Har aldrig använt fogskum. Funderade på om man kan peta in linisolering men det kanske samlas kondens som rinner ner i elcentralen?
Klicka här för att svara