Bott 20 år i huset, med fjärrvärme. För någon vecka sedan spred sig från pannrummet en intensiv, lösningsmedelsaktig lukt. Efter att ha tömt rummet på allmän bråte ser vi att det troligen är rören från tidigare oljetank som legat (ligger förmodligen kvar) i marken utanför huset, som nu läckt brännolja ut på golvet. Rören har tätats med något, samt målats över men nu gått upp igen.
Vill inte ha in mer olja. Hur tätar man bäst? Lim o dyl blir väl svårt när det ligger olja kvar tänker jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder