Hej,

Jag köpte ett begagnat uterum som jag inte vet vilket fabrikat det är. Nu när jag monterat allt så har jag ett litet dilemma. Hur får jag aluminium takstolarna täta mot kanalplasten?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

Har tänkt byta kanalplasten mot ny, den är ganska trasig. Men hur får jag den tät? I underkant ligger det gummitätning.

Mvh

Såhär brukar det se ut,
image.jpeg
Skapa konto

image.jpeg
Skapa konto

Du måste ha något som håller fast skivorna, där ligger den andra packningen.

Hej Peter, tack för svaret. Har sett den lösningen redan men så ser inte min takstol ut. Den går upp ca 10cm över kanalplasten vilket skapar detta problem.

Snowflakes skrev:
Hej Peter, tack för svaret. Har sett den lösningen redan men så ser inte min takstol ut. Den går upp ca 10cm över kanalplasten vilket skapar detta problem.
Men då gör man väl som på min första bild, har du inget som håller fast skivorna?

Funkar inte riktigt om du kollar på hur profilen är gjord.
image.jpg
Skapa konto

Funkar det med en L vinkel måntro? Med tätning på undersidan?

Säljer kanalplast själv på jobb, men jag har aldrig sett detta system förr 😳
Fråga säljaren var det är köpt.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Personen jag köpte det av visste själv inte. Den personen hade köpt det av en annan person. Och tydligen så hade han ingen kontaktinformation kvar. Så det blir inte lätt att få reda på vilket fabrikat eller vad som suttit där tidigare. Men jag har pratat med en plåtslagare som ska böja en plåt i vinkel till mig. Jag kommer sedan använda mig av tätning under denna. Skivorna ligger lösa på just nu och det har regnat en jäkla massa idag utan att något runnit igenom eller liknande, så det kommer nog lösa sig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.