Hej,
Jag köpte ett begagnat uterum som jag inte vet vilket fabrikat det är. Nu när jag monterat allt så har jag ett litet dilemma. Hur får jag aluminium takstolarna täta mot kanalplasten?
Har tänkt byta kanalplasten mot ny, den är ganska trasig. Men hur får jag den tät? I underkant ligger det gummitätning.
Mvh
Jag köpte ett begagnat uterum som jag inte vet vilket fabrikat det är. Nu när jag monterat allt så har jag ett litet dilemma. Hur får jag aluminium takstolarna täta mot kanalplasten?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har tänkt byta kanalplasten mot ny, den är ganska trasig. Men hur får jag den tät? I underkant ligger det gummitätning.
Mvh
Hej Peter, tack för svaret. Har sett den lösningen redan men så ser inte min takstol ut. Den går upp ca 10cm över kanalplasten vilket skapar detta problem.
Personen jag köpte det av visste själv inte. Den personen hade köpt det av en annan person. Och tydligen så hade han ingen kontaktinformation kvar. Så det blir inte lätt att få reda på vilket fabrikat eller vad som suttit där tidigare. Men jag har pratat med en plåtslagare som ska böja en plåt i vinkel till mig. Jag kommer sedan använda mig av tätning under denna. Skivorna ligger lösa på just nu och det har regnat en jäkla massa idag utan att något runnit igenom eller liknande, så det kommer nog lösa sig.
Klicka här för att svara