Hej, har tagit ner gamla masonitskivor inne mot en yttervägg för att dra om lite el, de gamla gick ner ett par centimeter i bjälklaget och osb/gips hamnade lite ovanför pga takhöjden. Var en del håligheter i ångspärren runt gamla vp rör och dylikt och luktar lite ”gammal isolering” kring golvet, finns det något bra man kan täta med för att förhindra att doften kommer i rummet? Fogskum? Glipa på 10-15mm.
Redigerat:
Räcker det inte med en golvlist där?
Medlem
· Blekinge
· 12 224 inlägg
Nej, jag tror inte att en golvlist räcker. Jag har tätat liknande springor med akrylfog, som tur hade jag en elektrisk fogspruta. Resultatet blev mycket bra, inget kalldrag eller lukt genom springan.
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Fogskum är inga konstigheter för att få det där ”vindtätt” om det är det du är ute efter.A ah2 skrev:
Skulle själv rekommendera ”illbruck fm310”.
Det är ett lågexpanderande skum som har bättre rörelseegenskaper än traditionellt byggskum.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden