Någon som vet vad för material som behövs exakt för att kunna åtgärda bland annat hålen och kring ventilationen som jag bytt ut?

Jag har hört att någon sorts fog ska fungera annars puts? Eventuellt fundera jag på att foga i år och putsa/mura nästa år, kanske dåligt?

För övrigt är pass formen för ventilationshålen väldigt varierande och svårt att montera de nya korrekt.

• Metallventil på grundmur under röd träpanel, utomhus ventilation, jordig mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationsgaller på röd vägg, metallisk, över utsatt jord och småsten, tecken på erosion eller grävning.
    Skapa konto
  • Röd husvägg, stuprör, ventilation, grus, gröna växter, isoleringsskiva vid källargrund.
    Skapa konto
Knepigt , det sitter väl som små vingar på ventilens sidor att boka ut, för att få dom att fastna. Går att fästa med i stort sätt vilket utelim som helst. Blir att rensa upp löst i hålet och smörja på rikligt i hålet och på ventilen. Putsbruk går det med, men att få det bra är svårt. Du säger även ev putsa om, då är det inget bra att sätta fast ventiler nu, utan vänta tills putsen är klar med jämn yta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.