5 376 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Täta hål i yttertak?
Hej!
För att göra en lång historia kort behöver jag ta bort en avloppsluftning som går genom taket och täta hålet som kommer bli när röret försvinner...
Har ni några tips på produkter och tillvägagångssätt?
mvh
Abbe
För att göra en lång historia kort behöver jag ta bort en avloppsluftning som går genom taket och täta hålet som kommer bli när röret försvinner...
Har ni några tips på produkter och tillvägagångssätt?
mvh
Abbe
Medlem
· Södermanland
· 200 inlägg
Vad har du för tak och vind?
Medlem
· Södermanland
· 200 inlägg
Nu vet jag inte alls hur man "ska" göra, men jag hade skurit ett horisontellt snitt i pappen ovanför hålet, och där hade jag fört under en 'takpappsbit som gick ner över och förbi hålet. Kanske lite v-formad för att vattnet ska söka sig bort från skarven. Lite asfalt är nog bra att kleta med också under skarvarna. I råspontshålet kan du väl bara limma fast en passande träbit i hålet.
Det går säkert också att bara lägga på en bit och gegga på asfalt också om du har ett tätt betongpannetak. Men som sagt, jag vet inte hur man "ska" göra. Bara ett förslag.
Det går säkert också att bara lägga på en bit och gegga på asfalt också om du har ett tätt betongpannetak. Men som sagt, jag vet inte hur man "ska" göra. Bara ett förslag.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Lånar tråden lite...
Typ samma här, vill ha bort röret från mitt gamla expansionskärl som inte används längre...eller ja hela kärlet oxå. Prblemet är att detta rör sitter rätt i ränndalen. Det är och har varit ett litet läckage där så träet är inte riktigt bra runt här heller... Hur göra på bästa sätt här
Typ samma här, vill ha bort röret från mitt gamla expansionskärl som inte används längre...eller ja hela kärlet oxå. Prblemet är att detta rör sitter rätt i ränndalen. Det är och har varit ett litet läckage där så träet är inte riktigt bra runt här heller... Hur göra på bästa sätt här
Klicka här för att svara