Hur tätar (råttsäkrar) man bäst denna genomföring?
Den sitter i taket i en oinredd källare, så det spelar mindre roll hur det ser kommer att se ut.
20150524_103952.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjuter för bästa resultat. Annars tar du fogskum, men dom har en tendens att äta sig igenom det.

Jag har också erfarenhet av att råttorna äter sej igenom fogskum.
Men hur gjuter man i taket?

S
Lars-Erik skrev:
Jag har också erfarenhet av att råttorna äter sej igenom fogskum.
Men hur gjuter man i taket?
bara trycka upp bruk. men ta inte vanligt "sandspackel"

M
Kan man inte täta med fogskum underifrån och sedan hälla i expanderbetong uppifrån?

MaxPax skrev:
Kan man inte täta med fogskum underifrån och sedan hälla i expanderbetong uppifrån?
Tyvärr kommer man inte åt uppifrån.....

Om man trycker upp bruk så måste det vara väl vara riktigt trögflytande? Eller vad är tricket för att det inte ska ramla ner?

M
En sak är att använda bruk som har rätt typ av konsistens, jag tipsade precis om en radda produkter som jag anser skulle passa att lägga i en smyg både horisontellt och upp-å-ner i en annan tråd. (https://www.byggahus.se/forum/fonst...gammalt-fult-valv.html?perpage=15#post2242140) Jag tror att någon av dem kommer att underlätta. En annan sak är tillvägagångssätt. Tungsleven är bra i dessa lägena och att använda skapligt högt tryck när man pressar in bruk i skrymslen och vrår är viktigt för att det inte skall ramla ner. Dessutom bör man nog göra detta i omgångar och låta bruket härda till nästa dag innan nästa omgång då bruket kan släppa om man trycker i det när det börjat härda.

Krilleman
Blanda gipsbruk trögt, enkelt och billigt. För det ser ju ut som om du har gipstak. Då blir det ju enhetligt också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.