Senast det var oväder fick vi vatten på golvet i källaren och jag tror att det kom in genom källardörren. Har någon något förlag på hur jag kan göra den tät i nederkant? Eller annan lösning? Jag tror att det skulle räcka med ett par decimeter upp på dörren/dörröppningen. Som man kan se på bilden är det en gammal enkel trädörr. Huset är dränerat och tätt i övrigt men det hjälper ju inte om vattnet forsar in genom dörren… 
(Nu när jag skriver inlägget funderar jag på om vattnet bara skulle stiga på utsidan istället om jag tätade dörren…)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Nu när jag skriver inlägget funderar jag på om vattnet bara skulle stiga på utsidan istället om jag tätade dörren…)
Bra idé men tyvärr är det redan tak och väggar över trappen. Jag vet inte riktigt var vattnet kommer från men trappen är gammal och sprucken i betongen så tror det rinner in från sidan/marken. En brunn känns som mycket arbete, det var första gången det hände på många år när det kom extremt mycket regn för ett tag sedan så börjar gärna med en enklare lösning.B b8q skrev:
Klicka här för att svara