Ska lägga golv i lägenheten som jag håller på att helrenovera.
Köket har fått ett rutigt golv men vardagsrum, hall och kök ska bli av samma träslag tänkte jag. Tror att det kan se läckert ut.
Vill höra lite vad folk tycker om Tarkett Viva golvet.
I affären säger dom att det är ungefär samma känsla som med Tarketts 14mm golv men att Viva golven inte går att slipa.
Bryr mig inte så mycket om det går att slipa eller inte eftersom jag säkert inte kommer bo i lägenheten så länge att golvet hinner slitas ut. Har heller inga ungar så det blir ju inte så mycket spring med steniga skor inomhus.
Priset skiljer ju lite på viva vs. 14mm.
290kr kvm för viva och
380kr kvm för 14mm björk.

Vad tycker ni om de olika golven?

//Markus
 
Ska du sälja lägenheten är det ju till fördel om köparen vet om att han kan slipa om det.

Sen har jag aldrig tyckt om de tunnare golven, blir aldrig samma känsla oavsett vems det är och vad man har under.
 
Precis. Kör på 14mm, om det är så pass liten prisskillnad.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.