3 336 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Dina erfarenheter av Tarketts serie Viva?
Hej på er! Vi kikar på Tarkett-golv till vårt ny bygge som sätter igång 2013. Vi är lite nyfikna på era erfarenheter av tarkettgolvet Viva? Tycker ni golvet håller måttet?
Vi väljer mellan Salsa och Viva. Vi vill ha ett mörkt golv, antingen valnöt eller mörk ek. Viva går ju inte att slipa, etc. Men det är betydligt billigare golv om man jämför med Salsa-golvet.. I alla fall utifrån vår husleverantörs prislista..
Vi väljer mellan Salsa och Viva. Vi vill ha ett mörkt golv, antingen valnöt eller mörk ek. Viva går ju inte att slipa, etc. Men det är betydligt billigare golv om man jämför med Salsa-golvet.. I alla fall utifrån vår husleverantörs prislista..
Jag har använt viva ek vid renovering, det är väldigt lätt att lägga och inga glipor i skarvarna. Nylagt ser det ut som ett "riktigt" parkettgolv. Tyvärr upplevs golvet något hårdare än vanlig parkett och efter några år så tycker jag att golvet var betydligt mer repigt och slitet än vad jag förväntat mig.
Vid nybygge skulle jag inte lägga detta golv, och vid en annan renovering så åkte det ut och det ångrar jag inte.
Det var dock väldigt lätt att bryta upp och lägga om. Jag skulle kunna tänka mig golvet i biutrymmen eller på golv som det inte är så noga med.
Vid nybygge skulle jag inte lägga detta golv, och vid en annan renovering så åkte det ut och det ångrar jag inte.
Det var dock väldigt lätt att bryta upp och lägga om. Jag skulle kunna tänka mig golvet i biutrymmen eller på golv som det inte är så noga med.
Kan av egen erfarenhet instämma i pbengtssons beskrivning av Tarkett Viva. Det håller inte måttet, utom möjligen i ett sovrum.
Mitt lika billiga parkettgolv från Byggmax har bättre slitstyrka. Jag rekommenderar det.
Mitt lika billiga parkettgolv från Byggmax har bättre slitstyrka. Jag rekommenderar det.
Klicka här för att svara