Kultypjämt kapten_krok skrev:
Stort tack för hjälpen!
Kom i kontakt med en väldigt trevlig person, fick lite tips. Fungerar inte det skulle jag ringa tillbaka på måndag.

Tack igen!!:)
Vad blev det för tips?
Det ser jätte skumt ut. Sånt ska man kolla när man lägger golvet. Jag trot iofs inte det är golvläggarensfel utan självs golvet.
Väldigt intressant att veta hur de kan åtgärda detta med tips.

Tipsen var att kolla så att det inte är någon bit/flisa som gör så att det inte går att trycka ner. Från fabrik sa de att det kan vara så att det är någon bit som ej blivit avsågad, ett fabrikationsfel och det enda kända dem kan se när det blivit sådär på just 12 och 14mm golven.

Jag tog bort brädorna men allt såg bra ut.
Blåste rent ordentligt och satt fast de två brädorna i varandra innan jag sedan kopplade ihop långsidorna med övrigt golvet.
Blev betydligt bättre, men inte perfekt.
Ska ringa dem igen på måndag och höra vad teknikerna säger, hur toleranserna är och om man ska se och känna skarvarna.

Alltså, betydligt bättre men inte perfekt.
Känner mig alltså inte riktigt nöjd med tanke på priset.

En bräda har jag fått kassera som jag sa tidigare, det går inte att låsa den utan att trät tar i, som att den är sågad 91grader typ.
Det tyckte han på kundtjänst också var mycket märkligt. Jag testade ikväll igen med att koppla ihop med en ny golvländ men samma problematik, dvs. bara att kassera.
Får komplettera med några bilder imorgon så ni förstår problematiken. Tar även bild på skarven som den är nu.

Redigerat:
  • Gilla
Lars48
  • Laddar…
Sorry för delay..
Haft besök över helgen, fyllt år osv som ”stört”..

Fick ta bort en golvlängd, testa med en annan, då blev det bättre. Använda den ihop med en annan och hålla på sådär tills man fick ihop det bra. Man fick även lyfta upp golvet och trycka till skarven när den var i lyften, hjälpte också till. Men vissa golvlängder var sämre än andra.

Nu fick jag ihop det så jag blev nöjd, men var betydligt mer pyssel än man är van vid. Smidigt att kunna lägga utan verktyg men ändå inte smidigt med tanke på processen till färdigställt golv.

Skulle jag köpa Tarkett igen? Förmodligen inte.
Får väl testa Kärhs eller något annat nästa gång. Eller varför inte ett från Bauhaus, K-rauta.

Golvet är iaf snyggt, och var det enda askgolvet i denna kulör som vi hitta. Visst kanske finns för 1200kr/kvm men det är över vår budget.

Natti!
:sweat::cool:(y)

• Pågående läggning av laminatgolv i rum med verktyg och elsladdar på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på skarvarna mellan asklaminatgolvplankor med synliga mönster och texturer.
    Skapa konto
  • Golvläggning nära vägg med trägolv och synliga distansklossar mellan golv och väggkant.
    Skapa konto
  • Nyinstallerat asklaminatgolv i rum med vita bokhyllor och en färgburk i hörnet.
    Skapa konto
  • Nylagt asklaminatgolv med öppna vita garderober och golvplankor som skall läggas.
    Skapa konto
  • Delvis lagt asklaminatgolv med byggmaterial och verktyg synliga vid icke monterade skåpelement.
    Skapa konto
  • Gilla
Lars48 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.