Hej Forumet!
Lägger just nu in ett Tarkett Ask Parkett.
Ville ha ett kvalitativt golv och tänkte att Tarkett jag iaf förknippat med kvalitet.
Min fråga är, är denna skarv okej för ett golv för 600kr/kvm ?
Sådana där skarvar fick jag när jag la in Byggmax billigaste laminatgolv men då kan man inte förvänta sig så mycket annat heller.
Kanske är petig.
Men har inte ens kommit igenom två paket och även fått kassera en hel golvlängd för den inte gick att låsa, den var inte riktigt rak på kortsidan så gick inte att trycka ner..
Vad säger ni?
Är det vad man får räkna med eller är det dålig kvalitet?
I så fall undrar jag vad för märke ska man köpa när man vill ha kvalitet men inte har lust att betala 1200kr eller mer per kvm. ?
Tack på förhand!!
Mvh Max
Lägger just nu in ett Tarkett Ask Parkett.
Ville ha ett kvalitativt golv och tänkte att Tarkett jag iaf förknippat med kvalitet.
Min fråga är, är denna skarv okej för ett golv för 600kr/kvm ?
Sådana där skarvar fick jag när jag la in Byggmax billigaste laminatgolv men då kan man inte förvänta sig så mycket annat heller.
Kanske är petig.
Men har inte ens kommit igenom två paket och även fått kassera en hel golvlängd för den inte gick att låsa, den var inte riktigt rak på kortsidan så gick inte att trycka ner..
Vad säger ni?
Är det vad man får räkna med eller är det dålig kvalitet?
I så fall undrar jag vad för märke ska man köpa när man vill ha kvalitet men inte har lust att betala 1200kr eller mer per kvm. ?
Tack på förhand!!
Mvh Max
Tack för du visade. Men det är inga skarvar, det är kanten på stavarna du ser, inte kanten av golvbrädan.Alfredo skrev:
OK.kapten_krok skrev:
Antagligen självklart men man bör granska alla kanter noga efter "rester" från tillverkningen. Jag brukar dessutom dammsuga alla kanter. Eventuellt kvarvarande "bös" kan ställa till det. Troligen inte ditt problem...
Kan inte hitta telefonnummer till Tarkett, endast mejl. Totalt värdelöst.
Från: https://konsument.tarkett.se/sv_SE/node/kontakta-oss-1573kapten_krok skrev:
Skulle inte tveka att ringa "kundservice företag".