Hej Forumet!

Lägger just nu in ett Tarkett Ask Parkett.
Ville ha ett kvalitativt golv och tänkte att Tarkett jag iaf förknippat med kvalitet.

Min fråga är, är denna skarv okej för ett golv för 600kr/kvm ?

Sådana där skarvar fick jag när jag la in Byggmax billigaste laminatgolv men då kan man inte förvänta sig så mycket annat heller.

Kanske är petig.
Men har inte ens kommit igenom två paket och även fått kassera en hel golvlängd för den inte gick att låsa, den var inte riktigt rak på kortsidan så gick inte att trycka ner..

Vad säger ni?
Är det vad man får räkna med eller är det dålig kvalitet?

I så fall undrar jag vad för märke ska man köpa när man vill ha kvalitet men inte har lust att betala 1200kr eller mer per kvm. ?:sweat:

Tack på förhand!!

Mvh Max

• Tarkett Ask Parkettgolv med synlig skarv mellan plankor i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På den där bilden ser man bättre. Skarven är inte kant i kant så du får en slät övergång.

• Trägolv med dåligt passande skarv där plankorna inte möts jämnt, vilket skapar en ojämn övergång.
    Skapa konto
Du har tre skarvar väldigt nära varandra, det kan påverka.

M mlkjhr skrev:
Du har tre skarvar väldigt nära varandra, det kan påverka.
Ingen skarv på närmare än 40cm-50cm någonstans. Helt enligt anvisningar. Vilka tre tänker du på?

K
Vad rör det sig om? 1-2 tiondels millimeter?
Ring Tarkett och fråga vilka toleranser dom utlovar.

Kultypjämt kapten_krok skrev:
Ingen skarv på närmare än 40cm-50cm någonstans. Helt enligt anvisningar. Vilka tre tänker du på?
Nog ser väl dessa tre ut att vara närmare varandra än så.

Trägolv med markerade skarvar där plankorna möts, indikerar ett potentiellt byggfel.
Skapa konto

Sen tror jag i och för sig inte att detta "fel" påverkar din problemskarv men helt bra är det kanske inte på sikt.

Alfredo Alfredo skrev:
Nog ser väl dessa tre ut att vara närmare varandra än så.

[bild]

Sen tror jag i och för sig inte att detta "fel" påverkar din problemskarv men helt bra är det kanske inte på sikt.
Tack för du visade. Men det är inga skarvar, det är kanten på stavarna du ser, inte kanten av golvbrädan.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Vad rör det sig om? 1-2 tiondels millimeter?
Ring Tarkett och fråga vilka toleranser dom utlovar.
Det är inte särskilt mycket, men tar en bräda på golvet och drar slår den i.
Jag kontaktar tarkett och kollar med dem.

Kultypjämt kapten_krok skrev:
Tack för du visade. Men det är inga skarvar, det är kanten på stavarna du ser, inte kanten av golvbrädan.
OK. :oops:

Antagligen självklart men man bör granska alla kanter noga efter "rester" från tillverkningen. Jag brukar dessutom dammsuga alla kanter. Eventuellt kvarvarande "bös" kan ställa till det. Troligen inte ditt problem...

Duger inte, tycker jag. Köpte billigt parkettgolv på Bauhaus och det blev "perfekta" skarvar, 198:-/kvm, tror jag det kostade.

• Gilla
Kultypjämt
  • Laddar…
Kan inte hitta telefonnummer till Tarkett, endast mejl. Totalt värdelöst.

Alfredo Alfredo skrev:
Från: [länk]

[bild]

Skulle inte tveka att ringa "kundservice företag".
Stort tack för hjälpen!
Kom i kontakt med en väldigt trevlig person, fick lite tips. Fungerar inte det skulle jag ringa tillbaka på måndag.

Tack igen!!:)

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
BirgitS
Och tipsen var?
Utifall att någon annan råkar ut för den typen av skarvar igen.

Prova ta slagklossen och lägg tvärs den uppstickande golvplanket, dräm sen till utav hel........
Har räddat mig många gånger.......

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.