73 550 läst ·
210 svar
74k läst
210 svar
Tar Bauhaus priset som årets rövbutik?
exakt. Bauhaus har ju inte gjort något fel här enligt sin egna policy. Tror bara inte alla känner till just deras PolicyD Bubblebubb skrev:
heisiandiishe
Medlem
· stockholms
· 345 inlägg
heisiandiishe
Medlem
- stockholms
- 345 inlägg
Är det verkligen så prissättningen går till i butikerna️️wildeside skrev:
Tycker du att Bauhaus ska skilja på kund som handlar för nån tusenlapp mot en kund som handlat för 100 tusen?
Om man inte är läskunnig så kan man fråga personalen om hjälp.
Är bara allmänt likgiltig och inte orkar ta reda på vad det är man köper och öppnar förpackningen så att varan inte går att sälja som ny så tycker jag att dom agerat rätt.
Jag är iaf inte intresserad av att betala för ditt ointresse i att ta reda på vad det är du köper.
Allt som stjäls, kasseras och reas ut pga av skador/brister höjer priset på varorna i butiken.
heisiandiishe
Medlem
· stockholms
· 345 inlägg
heisiandiishe
Medlem
- stockholms
- 345 inlägg
Det är väl det jag skrivit. Slutkunden står för kostnaderna, det är väl kontentan av det hela att dom höjer priserna.heisiandiishe skrev:
heisiandiishe
Medlem
· stockholms
· 345 inlägg
heisiandiishe
Medlem
- stockholms
- 345 inlägg
Det var ett frågetecken du kanske missade? Det var alltså en fråga till dig. Enligt vad jag har lärt mig så prissätts inte varorna efter hur stora förluster företaget gör. Men så var det ett tag sedan jag pluggade marknadsekonomi. Du är av en annan åsikt. Gott såwildeside skrev:
Men du klarar tydligen inte bli motsagd - även när du har fel.H Hhallden skrev:hänger inte ut butiken. Jag kommer inte handla där mer. Finns inga rätt eller fel, här kan man gå in på fingerkänsla. Jag är klubbmedlem sedan många år tillbaka så de kunde kikat vilken typ av kund jag är. Handlar mycket reklamerar aldrig. För Bauhaus hade det vart bättre å säga och vi delar på pengen så slänger de produkten. Rent affärsmässigt hade de vunnit på detta upplägg. Inte rätt eller tvingande men gav dem en chans. Nu kommer jag inte ge de några mer chanser av principiella skäl, men alla är vi olika.
Så du har inget ansvar alls?H Hhallden skrev:hänger inte ut butiken. Jag kommer inte handla där mer. Finns inga rätt eller fel, här kan man gå in på fingerkänsla. Jag är klubbmedlem sedan många år tillbaka så de kunde kikat vilken typ av kund jag är. Handlar mycket reklamerar aldrig. För Bauhaus hade det vart bättre å säga och vi delar på pengen så slänger de produkten. Rent affärsmässigt hade de vunnit på detta upplägg. Inte rätt eller tvingande men gav dem en chans. Nu kommer jag inte ge de några mer chanser av principiella skäl, men alla är vi olika.
Jag handlar på Bauhaus lite nu och då, och din berättelse får mig att fortsätta göra det. Jag tycker att de gjort rätt.
Lätt att tycka olika här men jag tycker nog att det hade varit bättre med lite mer konsumentlaglig styrning runt garantier, öppet köp, osv, det skiljer för mycket mellan butiker och det är inte heller sannolikt att kunderna läser det finstilta innan man gör vardagsinköp.
Personligen värderar jag idag tillmötesgående butiker mer än förr, upplever skillnaden som större nuförtiden, och iom att samma produkter finns tillgängliga från många och det är lätt att få en överblick över priserna så kan man själv välja att köpa några procent dyrare mot en bättre kundservice.
Vågar man ta upp framgångssagan IKEA i sammanhanget, mycket kundvänliga och det har gått rätt bra för det företaget.
Personligen värderar jag idag tillmötesgående butiker mer än förr, upplever skillnaden som större nuförtiden, och iom att samma produkter finns tillgängliga från många och det är lätt att få en överblick över priserna så kan man själv välja att köpa några procent dyrare mot en bättre kundservice.
Vågar man ta upp framgångssagan IKEA i sammanhanget, mycket kundvänliga och det har gått rätt bra för det företaget.
H Hhallden skrev:Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.
väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.
åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.
men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band
nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.
slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren
är jag orimligt förbannad?
Så du menar alltså att de ska torka slangen invändigt, förpacka om den och sälja igen. Alternativt slänga den vilket är fullkomligt oacceptabelt.H Hhallden skrev:Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.
väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.
åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.
men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band
nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.
slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren
är jag orimligt förbannad?
Skulle du själv vilja att det rann ruttet vatten ur en ny slang du köpt?
Jag tömde den givetvis på vatten innan.H HasseU skrev:
De kan väl sälja den bland deras andra 2a handssortering? Eller så slänger Bauhaus den eller så slänger jag den, dumt bägge delar.