Hej,
Jag har förlängt en vägg med hjälp av en mdf-skiva (mdf-skivan är fastskruvad i en inbyggd garderob) och behöver täppa till glipan mellan medf-skivan och väggen. Just nu har tätat glipan med hjälp av akrylfog och försökt slipa men är inte helt nöjd med resultatet. Spackel hade lätt spruckit har jag läst, varför jag valde akrylfog.
Finns det något annat sätt att lösa det på? Hur hade ni löst det?
Tacksam för tips!
Jag har förlängt en vägg med hjälp av en mdf-skiva (mdf-skivan är fastskruvad i en inbyggd garderob) och behöver täppa till glipan mellan medf-skivan och väggen. Just nu har tätat glipan med hjälp av akrylfog och försökt slipa men är inte helt nöjd med resultatet. Spackel hade lätt spruckit har jag läst, varför jag valde akrylfog.
Finns det något annat sätt att lösa det på? Hur hade ni löst det?
Tacksam för tips!
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Akrylfog har man oftast i tak- och väggvinklar och inte till en rak skarv då det inte går att slipa och få slätt. Även om det ser slätt ut innan målning så kommer det alltid att skina igenom efter målning.
Ett tänkbart alternativ är att sätta renoveringstapet på hela väggen.
Ett tänkbart alternativ är att sätta renoveringstapet på hela väggen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur bör jag gå tillväga med glipa mellan kakel i dusch?
Badrum -
Hur reparerar jag husgrund som tappat mark undertill?
Grund & Markarbeten -
Täppa till ventil?
Ventilation -
Specialtejp för att täppa till glipan mellan sockel och vägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur täppa till retlig glipa i parkettgolv?
Golv