Jessica_E #1 Medlem · Östergötland · 75 inlägg 13 aug 2022 12:41 Jessica_E Medlem Östergötland 75 inlägg 13 aug 2022 12:41 #1 Hej har ett gammalt hål i väggen från gammal vedeldad panna som jag vill täcka / täppa igen då det luktar brand i källaren av den tips hur jag gör? kan jag ösa in murbruk? mvh jessica
Hej har ett gammalt hål i väggen från gammal vedeldad panna som jag vill täcka / täppa igen då det luktar brand i källaren av den tips hur jag gör? kan jag ösa in murbruk? mvh jessica
J jespgrun #2 Medlem · 120 inlägg 13 aug 2022 12:45 jespgrun Medlem 120 inlägg 13 aug 2022 12:45 #2 Jessica_E skrev: Hej har ett gammalt hål i väggen från gammal vedeldad panna som jag vill täcka / täppa igen då det luktar brand i källaren av den tips hur jag gör? kan jag ösa in murbruk? mvh jessica Hade nog murat igen med eldfast tegel.
Jessica_E skrev: Hej har ett gammalt hål i väggen från gammal vedeldad panna som jag vill täcka / täppa igen då det luktar brand i källaren av den tips hur jag gör? kan jag ösa in murbruk? mvh jessica Hade nog murat igen med eldfast tegel.
Claes Sörmland #3 Medlem · 33 217 inlägg 13 aug 2022 12:46 Claes Sörmland Medlem 33 217 inlägg 13 aug 2022 12:46 #3 Går bra med vanligt massivt rödtegel och murbruk. Tegelstenarna hugger du till rätt form med en murarhammare. Låter svårt men är inte det.
Går bra med vanligt massivt rödtegel och murbruk. Tegelstenarna hugger du till rätt form med en murarhammare. Låter svårt men är inte det.
Jessica_E #4 Medlem · Östergötland · 75 inlägg 21 aug 2022 13:43 Jessica_E Medlem Östergötland 75 inlägg 21 aug 2022 13:43 #4 Claes Sörmland skrev: Går bra med vanligt massivt rödtegel och murbruk. Tegelstenarna hugger du till rätt form med en murarhammare. Låter svårt men är inte det. Fungerar lecablock ?
Claes Sörmland skrev: Går bra med vanligt massivt rödtegel och murbruk. Tegelstenarna hugger du till rätt form med en murarhammare. Låter svårt men är inte det. Fungerar lecablock ?
Claes Sörmland #5 Medlem · 33 217 inlägg 21 aug 2022 13:44 Claes Sörmland Medlem 33 217 inlägg 21 aug 2022 13:44 #5 Jessica_E skrev: Fungerar lecablock ? Så länge det inte ska eldas i kanalen så går det nog. Men leca är poröst så det släpper igenom rökgaser och tål ej hög värme för det är cementbundet.
Jessica_E skrev: Fungerar lecablock ? Så länge det inte ska eldas i kanalen så går det nog. Men leca är poröst så det släpper igenom rökgaser och tål ej hög värme för det är cementbundet.