Jag har grått golv i min dusch, och till det har jag en lila våtrumstapet, det tycker jag är snygga och passande färger för en dusch. Jag har planer på att måla min lilla toalett silikon grå och marmorera med rött, ljusare- och mörkare grått. Helt galet eller hur O_o
Jag tycker att på toaletter och i Badrum ska/kan man ha lite skarpare och/eller extremare färger än vad man har i övriga rum, därför att man ju inte vistas så mycket i dessa rum och inte hinner bil så påverkad av den extremare färgen så mycket. Den som går in i rummet blir överraskad och glad av de skarpa färgerna, men vistas inte där inne länge nog för att han/hon få förhöjt blod tryck av det.
Om jag å andra sidan skulle ha lila väggar i det enad rummet, i min låt gå för stora men ändå

ett:a skulle jag nog inte må bra vad det och tröttna snabbt på mitt färg val.
Jag tycker att ni ska ta precis den färgen ni vill ha om det inte är aktuellt att sälja ert boende, inom överskådlig tid.
Om ni ska sälja boendet snart så är det väll typ kaffe late, cappuccino eller bajs brunt som gäller, för det är väll vad som är modernt just nu?
Lycka till och kom ihåg att det ska va roligt att fixa och dona i sitt hem!