Det är inte luftbubblor jag menar, utan den förhöjning som troligen ändå finns pga att man inte bredspacklat och slipat alltihopa. Om det var smitt svar du svarade på.P peroande skrev:
Eftersom jag ska hyvla bort den befintliga skarven kommer det åtminstone i praktiken att bli omöjligt att sätta den nya våden exakt där den gamla satt.
jag kommer skada båda våderna när jag hyvlar bort skarven.
jag kommer skada båda våderna när jag hyvlar bort skarven.
Jag kommer efter ett besök i färgaffärens skippa målningen. Den befintliga tapeten sitter som berget och eftersom jag kör papperstapeter på papperstapeter och stryker våden som ska upp så kommer tydligen inte bubbla. Limmet torkat så fort att det inte ska bubbla.
Det brukar framgå av klisterförpackningen och/eller tapetförpackningen hur länge limmet ska dra. Det brukar inte vara så noga. När man sätter upp tapet som ska limmas på våden så brukar man limma några våder åt gången och sedan sätta upp dem. De blir då liggande med lim 5-10 minuter.
När du strukit på lim så viker du in våden från båda håll så att limytorna ligger mot varandra, men gör inga skarpa veck. Vid uppsättning viker du först ut ena delen och hänger upp våden. När den är på rätt plats och någorlunda utslätad viker du ut den under delen och gör klart.
När du strukit på lim så viker du in våden från båda håll så att limytorna ligger mot varandra, men gör inga skarpa veck. Vid uppsättning viker du först ut ena delen och hänger upp våden. När den är på rätt plats och någorlunda utslätad viker du ut den under delen och gör klart.
Klicka här för att svara
