Denna gräsliga tapet har sett sina bästa dagar,och jag tänker mig framöver fixa en ny tapet på dessa väggar.
Någon som vet om en bra hemsida där man hittar rätt tapet? Finns tydligen enormt utbud på tapeter ute på marknaden,och jag vill gärna ha en tapet som ser fräsch ut samtidigt som jag bevarar den äldre stilen i huset.
Någon som har några tips? Vet någon förresten från vilken tid tapeten är ifrån? (med tanke på ämnet tapeter på Byggahus första sida)
Någon som vet om en bra hemsida där man hittar rätt tapet? Finns tydligen enormt utbud på tapeter ute på marknaden,och jag vill gärna ha en tapet som ser fräsch ut samtidigt som jag bevarar den äldre stilen i huset.
Någon som har några tips? Vet någon förresten från vilken tid tapeten är ifrån? (med tanke på ämnet tapeter på Byggahus första sida)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Jag gissar på perioden 1960 - 1990. Kanske samtidigt som man gjorde om trappan till rent trä vilket var populärt på 70- och 80-talet.Husköpare 8 skrev:
Förutom Tapetorama som nämndes i artikeln har http://handtrycktatapeter.se/swe/index.php i Stockholm galleri med gamla tapeter på webbplatsen och försäljning. Om Stockholm ligger bättre till för dig än Malmö.
Produkter som diskuteras: "trä-rent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Tack BirgitS för detta magnifika tips! Det var exakt detta jag var ute efter. Älskar allt gammalt,och vill därför bevara den gamla stilen i mitt hus när jag så småningom renoverar det. Underbart tips. Tack tackBirgitS skrev:
Jag gissar på perioden 1960 - 1990. Kanske samtidigt som man gjorde om trappan till rent trä vilket var populärt på 70- och 80-talet.
Förutom Tapetorama som nämndes i artikeln har [länk] i Stockholm galleri med gamla tapeter på webbplatsen och försäljning. Om Stockholm ligger bättre till för dig än Malmö.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden