Vi valde bort husfirmans tapeter och ska måla hela vårt hus själva invändigt. Tycker det är snyggare med målade väggar.
Vi ska sätta en armeringsväv som vi sedan målar på. En helt slät väv, ingen struktur, inga skarvar.
 
Jag har svårt att förstå att man diskuterar att välja bort delar av, eller hela målningen av ett nytt hus för att göra det själv om man inte är utbildad målare. Säg att det kostar 50 000 att få jobbet utfört professionellt, vad är det i ett husbygge som kostar 1,5 miljoner?? Tyvärr så har "Svensson" en förmåga att inte se bristerna man själv orsakat utan ser bara vad man sparat in genom att göra jobbet själv. Har sett inlägg här om att man gärna spenderar vilka summor som helst på sitt nya kök "för där är man ju så mycket av sin tid hemma", men samtidigt vill man inte lägga någonting på målningen som är det som gästerna ser direkt och ni själva måste stå ut med ett ev halvtaskigt resultat under lång tid. "Det är väl inte så svårt att måla och tapetsera" heter det. Visst. Det tar bara 4 år att bli utlärd. Läste förresten en läkarbok nyligen, funderar på att prova lite hjärnkirurgi på polarna, det verkade jättelätt i boken! ;)
 
Håller helt med Michailoff !! Min sambos föräldrar gjorde spacklingen o tapseringen själva när de byggde hus... De varnade oss att göra det. Det tar mycket längre tid än man tror. Och när ska man göra det??? Jo kvällar och helger ..Snacka om att bli utarbetad.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.