Byggahus.se

Tapetklister till vanlig tapet?

1. J
    Medlem Nivå 8
    Jag måste tapetsera om ca 2m² yta, och det är en vanlig tapet, men jag har sånt lim som man har till easy up tapeter hemma. Går det att använda eller måste man köpa nytt?

2. lopec
    Husägare · Nivå 6
    'Vanlig tapet' är väl numera sk. easy up.
    Menar du att du har papperstapet?

3. J
    Medlem Nivå 8
    Ja. En gammaldags tapet som man ska klistra och sånt.

4. T
    Medlem · Nivå 10
    Skulle köpa nytt. Papperstapeter ska ju ligga och svälla och läggas omlott, blir svårt med easyup limmet

5. T
    Medlem Nivå 5
    Du kan ju koka en sats tapetklister, det är ju onödigt att köpa om du inte behöver en större mängd till annat.

6. Silver78
    Självbyggare · Nivå 8
    Du kan ånga ned en våd. Det är inga problem att byta en våd. Men man får vara försiktig.

7. J
    Medlem Nivå 8
    Hur gör man då? Går det inte att sätta över?

8. Silver78
    Självbyggare · Nivå 8
    Du kan inte använda den gamla utan du måste ha en ny våd efter du har ångat med den gamla.

9. J
    Medlem Nivå 8
    Jo det fattar jag. Men måste den gamla bort? Så gjorde jag inte när jag tapetserade om med easy up.

10. Silver78
    Självbyggare · Nivå 8
    Nä. Du kan sätta på den gamla om det är en hel vägg eller på något annat sätt inte bygger så att det ser konstigt ut. Men det är upp till dig.

11. J
    Medlem Nivå 8
    Det är bara en köksö som blivit illa medfaren.

12. lopec
    Husägare · Nivå 6
    Precis, sätt inte med easy-up. Men de flesta färghandare har väl fortfarande tapetklister i pulverform som du kan blanda själv den mängd du behöver, och slippa köpa en 3liters burk för några våder :)

13. J
    Medlem Nivå 8
    Hittade en liten burk. Nu är det färdigt! Vad man hinner med mycket när man är ensam hemma.