Hej! Ska flytta in i ett hus med dessa strukturtapeter som är målade på i tre olika omgångar under 25 års tid. Jag vill gärna ha släta väggar. Vad är enklast/bäst i mitt fall tror ni? Att tar ner med ånga verkar svårt vad jag läst då de lär sitta ganska hårt. Bredspackla, tapet som döljer ojämnheter? Tacksam för alla tips och råd.
Mvh
Mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Det finns ju alltid renoveringsgips 6 mm som man kan slå på. Du får en slät yta för målning, det går fort. Du kan även göra hål i gamla väggen för omdragning av el, om du nu vill ha el på nya platser.
Det där är en Helsinki, tapeten från helvetet. Tipset om renoveringsgips är alldeles utmärkt, men det går givetvis att bredspackla. Om du gör det så rekommenderar jag dig att köpa en giraff, då blir jobbet betydligt enklare. Har själv denna från Biltema och den är guld, mycket pang för pengen. http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Tak--och-vaggslip-R600A-2000035701/ Kompletterad med en dammsugare är det näst intill helt dammfritt när man slipar. En grovdammsugare, annars sätter den igen, men en sådan dammsugare är alltid bra att ha hur som.
haha helvetestapeten, ja jag jag vill inte ens tänka på att stå där och ånga ner 80 kvm tapet(golvytan).
Vad tror du/ni att en målare skulle ta i tid för detta? verkar va ett jäkla jobb med alla hörn osv. hade gärna sluppit detta om det inte är en helt orimlig summa man får betala för att få det gjort.
Vad tror du/ni att en målare skulle ta i tid för detta? verkar va ett jäkla jobb med alla hörn osv. hade gärna sluppit detta om det inte är en helt orimlig summa man får betala för att få det gjort.
Svårt att gissa, men jag tror det kan vara ett helt ok "sticka-emellan-jobb" för en målare då det blir några vändor med torktider på spacklet. Speciellt svårt är det inte för en som kan och inte heller direkt tidsödande i arbetsmomenten, då det inte är något finlir direkt. Kolla blocket och ta in några offerter. Jag hade inte haft några större problem att gå mycket på pris på ett sådant jobb om målaren i övrigt verkar vettig.Holmens skrev:haha helvetestapeten, ja jag jag vill inte ens tänka på att stå där och ånga ner 80 kvm tapet(golvytan).
Vad tror du/ni att en målare skulle ta i tid för detta? verkar va ett jäkla jobb med alla hörn osv. hade gärna sluppit detta om det inte är en helt orimlig summa man får betala för att få det gjort.
Klicka här för att svara