Har vid senaste tapetseringen använt ett tapetborttagningsmedel inköpt på Lidl. Späs 1:50 med vatten o sprutas på med blomspruta. Därefter är det bara att skrapa bort tapeten med en bredspackel, ett drag med spackeln räcker för att få det rent.
 
phl skrev:
....och Classe-borttagaren protesterade återigen utmärkt.
Vad protesterade den emot??? Att det var jobbigt?
 
  • Wow
Mr Mxyzptlk
  • Laddar…
Kan gå i god både för Julas och Clas Ohlsons variant. De fungerar ypperligt.
 
roli skrev:
Vad protesterade den emot??? Att det var jobbigt?
Dammit! Frågan är om Swype är värt mödan med tanke på att jag alltid missar något i korrekturläsningen :)
 
Är det bara jag som tar bort tapet genom att först spraya på rikligt med vatten, sedan täcka med täckplast i en halvtimme och sedan skrapa med spackel? Billigt och effektivt. Men kanske inte lika roligt som med en tapetborttagare.
 
antsiranean skrev:
Är det bara jag som tar bort tapet genom att först spraya på rikligt med vatten, sedan täcka med täckplast i en halvtimme och sedan skrapa med spackel? Billigt och effektivt. Men kanske inte lika roligt som med en tapetborttagare.
Jag gör så, funkar kanon.
 
Körde själv med den metoden innan, men med lite Lidl kemikalier i vattnet så slipper man det dryga med att täcka över o vänta, bara att skrapa av direkt.:thumbup:
 
Jag har en grön Bosch, men har inte använt den än.
 
Om det funkar med vatten/medel eller inte beror nu på vad som skall bort. Vi försökte i ett rum med många lager tapet och färg på det, det funkade inte. Testade även låta det stå över natten med plast. Ångmaskinen från jula gjorde dock jobbet trots att den var billig och plastig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.