Håller på och renoverar/bygger om en gammal ladugård och funderar lite på ångbroms och olika kvaliteter på dessa. Bytte taket i somras och använde Isolas Tyvek underlagstak under pannplåt. När det blev dags att sätta ångbroms på insidan innan isolering med lösull (cellulosa) så beställde jag jag Isolas AirGuard Sd5 utan att fundera så mycket mer då det kändes bra med ett "system" från samma tillverkare.

Har nu tittat närmare på ångbromsar och det är ju en ruskig skillnad i pris på Isolas (Dupont tillverkar) AirGuard Sd5 och de flesta andra folierna. Mycket svårt att förstå om det finns någon teknisk skillnad mellan dessa. Klart är att AirGuard i alla fall är trevlig att jobba med och nog synnerligen beprövad med tanke på tillverkaren. Gissar dock att det även gäller andra produkter.

Tankar?

Jag har kört med Mataki haloprof, hur den ligger i pris i jämförelse vet jag inte men den var i vart fall smidig att jobba med.

De tekniska specarna är väl ånggenomsläppligheten, vad mer kan skilja?

Vad mer som kan skilja? Möjligen livslängd och då givetvis hur den är att arbeta med. Det senare verkar ju inte vara en issue.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Sålänge man går på etablerade märken så ska väl livslängden inte vara något problem .

Får nog allt bli något billigare till väggarna :)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.