54 662 läst ·
218 svar
55k läst
218 svar
Tänt var det här!
Om man blir påkörd så att bilen hamnar i diket men man själv klarar sig utan skador så överreagerar man nog om man ringer polisen. Det gick ju bra.useless skrev:
"Vad är det dom ("som" antar jag?) är farligt." Antar också att det är menat som en fråga? I så fall ytterligare ett hjärndött inlägg...D Daniel 109 skrev:
Att det gick bra (För TS och dennes familj, om grannarna vet vi ingenting) denna gång är ingen garanti för att något åtgärdas och det görs bättre nästa gång. Inte om ingen tar tag i det. TS kan inte veta om någon part på bygget tar tag i det, eller hur? Jag har faktiskt lite svårt att tro att du inte hade blivit upprörd och dragit i alla trådar du kunnat hitta plus några till om det hänt dig. Faktum är att det är TS förbannade skyldighet att göra allt för att förhindra att det händer igen, vilket innebär att få berörda myndigheter och företag att göra allt för att förhindra att det händer igen. Både för sig själv och sin familjs skull, och för allmänhetens skull. Att i det läget få totalt ointresse från både polis och arbetsmiljöverk, det är inget annat än skandal.
"Vad är det som är farligt." Det är ju så jävla dumt att det förvånar till och med från dig.
Man ringer lämpligen till polisen för att säkerställa att en utredning pågår eller ska påbörjas. Att sprängaren själv (eller kanske snarare dennes arbetsgivare) sannolikt har påbörjat en utredning är inget som en ansvarstagande förälder människa bör förlita sig på.D Daniel 109 skrev:
Du får förstås göra hur vi vill om du får sprängsten nedramlande över tomten, men det är lite väl arrogant och låt-gå-igt att avfärda föräldrar som vill vara säkra på att deras barn inte får en sprängsten i skallen nästa dag som "överreagerande".
Det gör man inte via 112.
I fallet med 24kg-stenen så var det inte första och inte heller sista gången det regnade stenar...P pmd skrev:Man ringer lämpligen till polisen för att säkerställa att en utredning pågår eller ska påbörjas. Att sprängaren själv (eller kanske snarare dennes arbetsgivare) sannolikt har påbörjat en utredning är inget som en ansvarstagande förälder människa bör förlita sig på.
Du får förstås göra hur vi vill om du får sprängsten nedramlande över tomten, men det är lite väl arrogant och låt-gå-igt att avfärda föräldrar som vill vara säkra på att deras barn inte får en sprängsten i skallen nästa dag som "överreagerande".
Har jag nämnt någon insatsstyrka?
Måhända, men 112 kan väl koppla en rätt? Eller tala om vart man ska ringa istället?D Daniel 109 skrev:
Jag ser hellre att någon ringer 112 en gång för mycket än en gång för lite. I det läge som TS befann sig kunde han inte veta att den akuta faran var över.
Vet vi f.ö. vilket nummer TS ringde till polisen?
Flera rekommenderar att ringa 112. Har du missat det.
11414 är ett lämpligt nummer in. Annars kan man ta kontakt via weben.
11414 är ett lämpligt nummer in. Annars kan man ta kontakt via weben.