7 034 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Tänkte tipsa om en portabel luftkonditionering
Medlem
· Västra Götaland
· 145 inlägg
Efter helgens värmebölja så har jag gått i tankarna att köpa en portabel luftkonditionering. Men då vi bara har typ 3 veckor med sommarvärme i detta landet så är tanken att den också ska få multitaska som avfuktare i tvättstugan de återstående 49 veckorna på året.
Så då ramlade jag in på Prisjakts lista av portabla luftkonditioneringar, där populärast (rank #1) just nu är Electrolux EXP12HN1Wi för 5490 kr.
Men sen så långt ner på listan (rank #36) så dyker Onnline Amo 3,5 kW upp för bara 4295 kr. Exakt samma maskin fast 1200 kr billigare.
Jag kan ganska snabbt även konstatera att denna maskin också säljs under Elgigantens märke Sandstrøm SAC12C13E (nästan lika billigt; 4490 kr) och som Wilfa AC-W12 (samma pris som Electrolux, 5490 kr).
Och efter lite googlande så hittar jag den även under betäckningen Airwell AWPO-MAF012-C11, som Vivax ACP-12PT35AEH, och som Midea/Comfee MPD-12CRN1.
Med största sannolikhet är det en och samma OEM i Kina som gör alla dessa. Det är dock stor skillnad på kvalitén på manualerna (där Elektrolux har snyggast) och gissningsvis även deras kundtjänst, men för 1200 kr billigare kan jag stå ut med en ful manual.
Jag har inte fått denna maskin ännu, men jag återkommer med en liten recension när den har levererats.
Så då ramlade jag in på Prisjakts lista av portabla luftkonditioneringar, där populärast (rank #1) just nu är Electrolux EXP12HN1Wi för 5490 kr.
Men sen så långt ner på listan (rank #36) så dyker Onnline Amo 3,5 kW upp för bara 4295 kr. Exakt samma maskin fast 1200 kr billigare.
Jag kan ganska snabbt även konstatera att denna maskin också säljs under Elgigantens märke Sandstrøm SAC12C13E (nästan lika billigt; 4490 kr) och som Wilfa AC-W12 (samma pris som Electrolux, 5490 kr).
Och efter lite googlande så hittar jag den även under betäckningen Airwell AWPO-MAF012-C11, som Vivax ACP-12PT35AEH, och som Midea/Comfee MPD-12CRN1.
Med största sannolikhet är det en och samma OEM i Kina som gör alla dessa. Det är dock stor skillnad på kvalitén på manualerna (där Elektrolux har snyggast) och gissningsvis även deras kundtjänst, men för 1200 kr billigare kan jag stå ut med en ful manual.
Jag har inte fått denna maskin ännu, men jag återkommer med en liten recension när den har levererats.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Och nu är värmen slut för i år 
Och i dag åkte min fru till bilverkstaden med en ej fungerande AC.
Hoppas hon tog med sig en ylletröja
Remember those days when your timing was completely off
(Var kommer citatet ifrån?)
Och i dag åkte min fru till bilverkstaden med en ej fungerande AC.
Hoppas hon tog med sig en ylletröja
Remember those days when your timing was completely off
(Var kommer citatet ifrån?)
Medlem
· Västra Götaland
· 145 inlägg
Maskinen kom igår; än så länge har jag bara packat upp den konstaterat att den verkar göra sitt jobb, men den är faktiskt tystare än jag väntat mig. Inte tyst på en absolut skala, men definitivt tystare än många andra portabla luftkonditioneringar jag hört.
Det är nästan uteslutande varmluftsfläkten som låter; dessa maskiner brukar tyvärr ha ganska små konvektorer så det behövs en ganska kraftig fläkt för att kyla ner dom. Men det är ett mindre problem när den stängs in i tvättstugan sen.
Och cred till Buildor och Onninen för en leveranstid på under 48 timmar!
Det är nästan uteslutande varmluftsfläkten som låter; dessa maskiner brukar tyvärr ha ganska små konvektorer så det behövs en ganska kraftig fläkt för att kyla ner dom. Men det är ett mindre problem när den stängs in i tvättstugan sen.
Och cred till Buildor och Onninen för en leveranstid på under 48 timmar!
Klicka här för att svara