11 717 läst ·
26 svar
12k läst
26 svar
Tänker jag rätt med altanen?
Vi kommer nog revidera lite och göra altanen mindre då det ställer till det så in i helvete med bygglovsansökan. De ska veta hur tak ska se ut redan nu, det har vi inte bestämt än och vet ju liksom inte. Helt hopplöst.
Så nu har vi ritat om och gjort det övre etaget lite mindre för att hålla oss till 15kvm istället.
Så nu har vi ritat om och gjort det övre etaget lite mindre för att hålla oss till 15kvm istället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har vi ändå tänkt om här och kommer nog bygga större. Men eftersom vi inte vet hur stort eller HUR vi ska bygga taket ännu så avvaktar vi med det och även bygglovet. Det är väl först när vi ska sätta upp taket som vi faktiskt måste ha bygglov för det eller är vi olagliga då? Det är ju helt omöjligt för oss att veta när vi vill få upp däcket först för att känna efter hur vi vill ha skjutdörrar (om vi ska ha det) och så där.
Så här har vi nu tänkt oss. Verkar plintpositionen vara vettig? De röda är för trädäcket som blir lägre, de blå för det upphöjda etaget.
Den yttre delen i nederkant på det vänstra trädäcket är en trappa, denna monteras dit efteråt på plattor. Den upphöjda delen kommer ha bärlina fäst i fasaden, därav avsaknad av plintrad längst in mot huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den yttre delen i nederkant på det vänstra trädäcket är en trappa, denna monteras dit efteråt på plattor. Den upphöjda delen kommer ha bärlina fäst i fasaden, därav avsaknad av plintrad längst in mot huset.
Redigerat:
Knecke skrev:Så här har vi nu tänkt oss. Verkar plintpositionen vara vettig? De röda är för trädäcket som blir lägre, de blå för det upphöjda etaget.
[bild][bild][bild]
Den yttre delen i nederkant på det vänstra trädäcket är en trappa, denna monteras dit efteråt på plattor. Den upphöjda delen kommer ha bärlina fäst i fasaden, därav avsaknad av plintrad längst in mot huset.
Jag skulle ta en funderare på att förlänga trappan i pilens riktning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För att "få bort" den tillsynes höga kanten och få ett mer inbjudande intryck...
Klicka här för att svara