Hej,

Har ett tvåvåningshus med källare från 1962 och ska till att helrenovera entrevåningen.
Den består av hall, kök, vardagsrum, och ett större badrum.

I och med att golven ska rivas upp planerar vi att byta ut dom vattenburna radiatorerna mot golvvärme i hela huset.

Bjälklaget mellan källare och entrevåningen består idag av 14cm betongvalv, 2"×4" bjälkar och golvplank. Förutom i badrummet där det är betongvalv, stenkross, sedan en till betongkaka och nån sorts avjämningsmassa + klinker.

I hall, kök och vardagsrum är planen att lägga spårad spånskiva på golvbjälkarna men frågan är vad som är lämpligt i badrummet.

Ska man lägga markisolering på betongvalvet och sedan gjuta in värmeslangarna i betong alternativt flytspackel?
Någon med erfarenhet och förslag?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.