2 875 läst ·
27 svar
3k läst
27 svar
Tända ytterbelysning via mobilen
Sida 1 av 2
Vad är det enklaste/billigaste sättet att kunna tända/släcka ytterbelysningen via en mobiltfn?
Skulle behöva en parallell lösning till knapp i sommarstugan. Det är så ojämn mark så det är lite halvfarligt för mina föräldrar att ta sig till och från bilen.
Skulle behöva en parallell lösning till knapp i sommarstugan. Det är så ojämn mark så det är lite halvfarligt för mina föräldrar att ta sig till och från bilen.
Någon Wifi-baserad enhet.
Ett exempel, 100 kr hos Kjell & co.
https://www.kjell.com/se/produkter/...leverio-smart-fjarrstrombrytare-2300-w-p51701
Ett annat alternativ är shellys-produkter, även dessa wifi-baserade.
https://www.kjell.com/se/varumarken...shelly-1-open-source-fjarrstrombrytare-p51301
Båda modellerna kräver sedan internetförbindelse.
Du anger inte exakt hur lång räckvidd som önskas, en annan lösning är att använda 433-mottagare och en fjärrkontroll till denna.
Dessa produkter kan nå relativt långt, kanske 30-40 m fri sikt.
Ett exempel, 100 kr hos Kjell & co.
https://www.kjell.com/se/produkter/...leverio-smart-fjarrstrombrytare-2300-w-p51701
Ett annat alternativ är shellys-produkter, även dessa wifi-baserade.
https://www.kjell.com/se/varumarken...shelly-1-open-source-fjarrstrombrytare-p51301
Båda modellerna kräver sedan internetförbindelse.
Du anger inte exakt hur lång räckvidd som önskas, en annan lösning är att använda 433-mottagare och en fjärrkontroll till denna.
Dessa produkter kan nå relativt långt, kanske 30-40 m fri sikt.
Redigerat:
Att låta den alltid vara tänd när det är mörkt med hjälp av ett skymningsrelä? Räkna på vad en modern LED-ljuskälla kostar per år och övriga fördelar innan du "automatiskt" dissar förslaget.P Mattiaz skrev:
Jag var kanske otydlig, mina föräldrar vill inte att det ska lysa när dom inte är där. Det är inte av ekonomiska skäl.Alfredo skrev:
