KnockOnWood skrev:
Stör det dig verkligen så mycket? Det är ju inte vardagsrummet.

Det kommer nog att jämna ut sig med tiden, kottarna faller ju inte på samma fläck varje gång.

Annars finns KBT... ;)

KOW som rekommenderar KBT. Båda börjar på K! ;)
 
Har också grusuppfart men plats för några hundra m3 kottar i brinken så ingår utkörningen så :)
 
Jag funderar på om det kan vara nån sorts olja? Testa potatismjöl. Häll på rätt rikligt, låt ligga några dagar, sopa bort. Funkade mot oljefläckar på min stenläggning. Kolla väderleksrapporten först bara, du vill ju inte att det blir tapetklister ;-)
 
Kottarna innehåller det ämnet som tjära. En bra pigment :(
Mao inget att leka med. Just nu ligger jag sjuk i vårat andra hus. Men så fort kan röra mig lite, blir det Biltemas tralltvätt och klorin.

p.s. Hustrun vill testa kottarnas pigment mot håret ... :confused:
 
KnockOnWood skrev:
Stör det dig verkligen så mycket? Det är ju inte vardagsrummet.

Det kommer nog att jämna ut sig med tiden, kottarna faller ju inte på samma fläck varje gång.

...
Håller faktiskt med, nackdelen med byasten är ju annars att den är ganska "icke levande", här ser naturen till att skapa ett mer naturligt material alldeles gratis! :)

Var förbi Diplomatstaden på Djurgården i helgen, men Sveriges vackraste villor. Tänkte just på hur mycket patinan, mossan, tidens tand, tallkottarna ;) gör för känslan i de här fantastiska trädgårdarna med sina fina stenläggningar...

/A
 
Redigerat:
Antingen eller. EN del av er måste ha konstig "smak", eller driver med mig :(
Hur kan färgat sten vara snygg???
 
Men hur snyggt är gråstensgrått eg? ;)
 
Nimajneb skrev:
Men hur snyggt är gråstensgrått eg? ;)
Om det är rent?
Då är det rent!

Ser smutsiga byxor finare ut?
 
Tonåringar gillar trasiga o skitiga byxor :)
 
Nimajneb skrev:
Tonåringar gillar trasiga o skitiga byxor :)
Ton! O jag är 60!
 
Jag har också grå byasten.
2 år efter den är lagts så börjar den bli "finfläckig" - dvs det har börjat bli lite olika fläckar på så många ställen att man inte stör sig på det. Det är väl tyvärr ngn fläck från en bil kvar som är lite större - men men...

Pss. sätt med golvet inomhus, de första reporna såg förjäkliga ut - efter ett tag blir det patinerat och mer naturligt...

Om du får bort dessa fläckar så får du nog göra om samma sak varje år sen :/

/K
 
Nästa år är huset inte mitt. Hoppas jag.
 
Har fått ny tips av en erfaren forumist.
Saltsyra. Test till helgen. Har för hög feber nu.
 
Hur har det gått? Jag hade inte brytt mig alls om dessa fläckar vare sig som säljare eller köpare. Om de prompt ska bort hade jag provat med riktig tallsåpa eller om du är inne på mer kemikalier maskindiskmedel. Låt båda delarna verka ett tag.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
 
Ren tvättklorin tar bort det. Saltsyra med. Jag tar bort det största. Resten får vara.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.