1 085 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Talgö MøreRoyal Altan
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Är det någon som har erfarenhet av detta golv som variant på vanligt tryckimpregnerad trall ??
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/talgo
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/talgo
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Tack, men googla kan jag självK kniv skrev:
Syftade mest till om någon hade egen erfarenhet av att ha lagt det och hur det verkar hålla sig över tid.
På t.ex XL-bygg är det dubbla priset mot vanlig trall men påstås ju hålla betydligt längre innan behandling kan behövas och då endast för utseendets skull och inte som vanlig trall som behöver behandlas för att hålla sig fräsch och motståndskraftig.
Kul är dock att den bilden du länkar säger "färdigbehandlad och klar för montering" för det är ju allt trallvirke. 😂🙃
Hej, fick du någon klarhet i vilka fördelar det var med trallen?Paul-Staffanstorp skrev:
Tack, men googla kan jag själv
Syftade mest till om någon hade egen erfarenhet av att ha lagt det och hur det verkar hålla sig över tid.
På t.ex XL-bygg är det dubbla priset mot vanlig trall men påstås ju hålla betydligt längre innan behandling kan behövas och då endast för utseendets skull och inte som vanlig trall som behöver behandlas för att hålla sig fräsch och motståndskraftig.
Kul är dock att den bilden du länkar säger "färdigbehandlad och klar för montering" för det är ju allt trallvirke. 😂🙃
Tittar nämligen också på den trallen och inbillar mig att kvaliteten bör var i topp till skillnad mot premiumtrall som tydligen kan ha väldigt skiftande kvalitet. Det jag först och främst tänker på är att man nog inte behandlar sämre trall på det viset som det beskrivs, dvs tryckimpregnera och sedan koka i olja (om jag inte missminner mig).
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Nej, jag fortsatte inte undersöka det heller för kunden valde att lägga trall av kärnfuru istället.Zorkat skrev:
Hej, fick du någon klarhet i vilka fördelar det var med trallen?
Tittar nämligen också på den trallen och inbillar mig att kvaliteten bör var i topp till skillnad mot premiumtrall som tydligen kan ha väldigt skiftande kvalitet. Det jag först och främst tänker på är att man nog inte behandlar sämre trall på det viset som det beskrivs, dvs tryckimpregnera och sedan koka i olja (om jag inte missminner mig).
Klicka här för att svara