1 820 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Takvärme med asbestpapp?
Hej!
Vi har köpt ett hus från 70-talet. I tre rum på våningen längst ner så finns takvärme installerat i taket. Vi funderar på att ta bort takvärmen då den inte används längre men såg på ritningarna att takfolien är uppsatt på asbestpapp. Hur pass farligt är asbestpapp och måste det saneras? Någon som har nån erfarenhet av takvärme? AB Takvärme som har installerat detta på 70-talet finns ej längre så man kan inte fråga någon.
Tacksam för råd.
Vi har köpt ett hus från 70-talet. I tre rum på våningen längst ner så finns takvärme installerat i taket. Vi funderar på att ta bort takvärmen då den inte används längre men såg på ritningarna att takfolien är uppsatt på asbestpapp. Hur pass farligt är asbestpapp och måste det saneras? Någon som har nån erfarenhet av takvärme? AB Takvärme som har installerat detta på 70-talet finns ej längre så man kan inte fråga någon.
Tacksam för råd.
Precis. Det är stoftet eller vad man ska säga som sätter dig som hullingar i lungorna! Jag hade inte rört de om de inte är absolut nödvändigt!!
Klicka här för att svara