Om jag borrat i taket där takvärme är installerat, vad kan då hända? Pajar hela systemet?
Ja, som jag har förstått det. Inget syns utanpå. Det verkar på ritningen som att det ligger en tunn film mellan takpanel och isolering. Jag undrar om den är känslig på ett sådant sätt att hela systemet förstörs av skruvhål.
Det tycks vara en film med slingor i. Någon som vet mer om hur takvärme fungerar?F Frida Eneborg skrev:
Fanns en tid då det skulle vara takvärme alla fabrikat är lika , den består av en plastfolie med EN inbyggd folieslinga i , borrar du så en slinga går av så dör den delen: installationen i taket består av massa foliedelar som är kopplade i dosor, troligtvis har du fler dosor än normalt i väggarna. Systemet kallas i bland för ont i huvudetvärme, dom med migrän gillar inte trycket av värmestrålning på huvudet, samma funktion som infravärme. Den största aktören var ESWA-takvärmeF Frida Eneborg skrev:
som syns på bilden så består folien av två halvor och det är i ytterkant och på mitten fästställe med häftpistol 300 C/C, kapas en slinga ( den randiga delen ) så tappar du värmen helt på det elementet , det ska finnas förhoppningsvis ett läggningsschema till taket. Hela taket beroende på storlek kan bestå av 4 - 12 folier i tanke på rum
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Det som nog är värre, är att skruven blir strömförande om du träffar en slinga.
Om du vill veta var slingorna finns i taket, så kan du använda en värmekamera, finns att hyra, men även som tillbehör till din telefon (kostar ca 2 - 3 000).
Om du vill veta var slingorna finns i taket, så kan du använda en värmekamera, finns att hyra, men även som tillbehör till din telefon (kostar ca 2 - 3 000).
Klicka här för att svara