3 209 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Takstolstillverkare norra Sverige?
Någon som har tips på bra takstolstillverkare i Norrbotten och Västerbotten? TK Bygg i Kalix känner jag till, och de har fått räkna, men vilka fler ska få göra det?
Jag ser att det även finns de som skickar takstolar över nästan hela landet, men jag vill gärna gynna företag i mitt närområde. Dessutom kan det väl vara lite miljövänligare att slippa så långa lastbilstransporter.
Så... tips?
Jag ser att det även finns de som skickar takstolar över nästan hela landet, men jag vill gärna gynna företag i mitt närområde. Dessutom kan det väl vara lite miljövänligare att slippa så långa lastbilstransporter.
Så... tips?
TK Bygg kan rekommenderas. Arvidssons fick räkna..och räkna om eftersom de var dyrare än TK varpå de lade sig på samma pris (!) som TK. TK agerade proffsigt och jag fick en ritning direkt. Transportören har jag i o f s vissa synpunkter på (transport ingick i priset).
Ja, nu har både TK och Arvidssons fått räkna. TK bygg är en aning dyrare (3500 kr oförhandlat...) men har som du säger agerat proffsigt och lämnat ifrån sig snygga ritningar. Dessutom anger Arvidsson att två väggar i markplan måste göras bärande (vi ska höja huset en våning) och något sådant 'krav' ställer inte TK.
Förmodar därmed att TK skickar med alla takstolar och balkar som behövs, och att Arvidsson inte gör det. Men Arvidsson har inte presenterat ritningar eller specat vad som ingår så det är lite svårt att avgöra.
Lutar väldigt mycket åt TK just nu.
Förmodar därmed att TK skickar med alla takstolar och balkar som behövs, och att Arvidsson inte gör det. Men Arvidsson har inte presenterat ritningar eller specat vad som ingår så det är lite svårt att avgöra.
Lutar väldigt mycket åt TK just nu.
Klicka här för att svara