Byggahus.se

Takstolsproblem!

1. Fasting65
    Medlem Nivå 11
    En chansning: Är det någon som har kontakter i takstolsbranchen? Jag har helt missat att beställa takstolar - och behöver dem om 3 veckor. Alla byggfirmor verkar gå på semester i fyra veckor... :-/

behöver tips asap.

2. F
    Medlem Nivå 7
  3. Fasting65
    Medlem Nivå 11

Re: Takstolsproblem!

mmm - tanken var att köpa där från början. De har 7 veckors leveranstid just nu...

Har nog ringt de flesta takstolstillverkare - bästa nappet är 4 veckors leveranstid.

4. A
    Medlem Nivå 4
  5. Fasting65
    Medlem Nivå 11

Den listan har jag betat av. Jag tänkte om nån känner till något företag som inte marknadsför sej på nätet... ett sånt där ställe som kan fixa panikjobb ibland.

6. F
    Medlem Nivå 7

Om det är riktigt panikläge så går det ju att snickra takstolar själv, har man bara ritningarna så är det inte direkt komplicerat men man bör ju ha tillgång till stora plana ytor. Betongplattan är ju ett bra ställe men du kanske redan har slagit upp väggarna?

7. Fasting65
    Medlem Nivå 11

well, detta är inte ett "normalt" bygge. Vi håller på att riva taket för att slänga på en till våning på huset. Dessutom ska vi ha valmat tak, vilket innebär rätt konstiga takstolar - inte 10-15 likadana som det är på ett vanligt sadeltak.

8. F
    Medlem Nivå 7

Tittade just på din hemsida, jag förstår problemet...

En liten kommentar till dina materialval, du bör nog använda 22 råspont i taket istället för 17 när du skall lägga plåttak

Ser riktigt fint ut, hoppas det löser sig med stolarna

9. Fasting65
    Medlem Nivå 11

ok - råsponten på taket är bara höftat från...hmm..... nånstans.

Tur jag inte beställt virket än... ska göra det om 10 minuter :D

10. Fasting65
    Medlem Nivå 11

Nej, det har du förvisso rätt i.

Hade tänkt köpa in det mesta virket på en gång, men inser att 1000 löpmeter råspont kommer vara rätt mycket i vägen - och precis som du säger; takstolarna kommer ju inte än på ett tag.

Aja, det blir regelvirke och GU till en början.