1 692 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Takstege
Vi ska montera en takstege på huset inom snar framtid. Det jag nu undrar är vilka regler som gäller när det gäller höjden? Tycker jag får så många olika besked via internet! Huset är 5,75 m upp till takfot, och från takfot till nock är det ca 3,5 m. En liten utbyggnad finns men tror inte att det går att nyttja den och tex ställa en lös stege ovanpå den som går vidare upp på taket.
Måste vi montera väggstege eller kan vi komma undan med takstege? Taket är av plåt. Var vänder vi oss för att enklast få detta gjort? Bör vi begära in offerter? Vill ju att sotningen i vinter ska kunna utföras utan klagomål...
Första huset för oss detta så detta känns som en djungel för tillfället...
Måste vi montera väggstege eller kan vi komma undan med takstege? Taket är av plåt. Var vänder vi oss för att enklast få detta gjort? Bör vi begära in offerter? Vill ju att sotningen i vinter ska kunna utföras utan klagomål...
Första huset för oss detta så detta känns som en djungel för tillfället...
Produkter som diskuteras: "Takstege"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
För att få det som sotaren vill är det bäst att fråga sotaren en plåtslagare kan montera en takstege på plåt tak.
Tänk på att om sotaren måste säkra sig i stegen, så funkar inte en stege i aluminium utan måste vara i stål.
Jag vet att b.l.a Scando har både och, men prata med din lokala bygghandel så kan dom nog hjälpa dig
Jag vet att b.l.a Scando har både och, men prata med din lokala bygghandel så kan dom nog hjälpa dig
Klicka här för att svara