Ursäkta för min Svenska
Jag bygga en veranda med halleplatan på tak och nu behöve jag en takstege vem jag kan montera på halleplatan.
På husets tak finns en takstege som för närvarande inte är åtkomlig från marken via veranda
Har något tips som jag kan köpa ?
Det lilla taket på bilden tas bort och ett helt nytt tak läggs över hela längden
Jag bygga en veranda med halleplatan på tak och nu behöve jag en takstege vem jag kan montera på halleplatan.
På husets tak finns en takstege som för närvarande inte är åtkomlig från marken via veranda
Det lilla taket på bilden tas bort och ett helt nytt tak läggs över hela längden
Produkter som diskuteras: "Takstege"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Takstege från framsidan av huset?
Eventuellt en takbrygga på var sin sida av nocken samt att takstegen går upp bredvid takbryggan samt en takbrygga precis ovanför skorstenen.
Annat alternativ är fasadstege på gaveln,
https://www.perwikstrand.se/sv-se/fasadstegar/
Kan kanske räcka med två/tre övre stegen, ståplan, handledare samt krokar att "hänga" stegen från marken i.
Eventuellt en takbrygga på var sin sida av nocken samt att takstegen går upp bredvid takbryggan samt en takbrygga precis ovanför skorstenen.
Annat alternativ är fasadstege på gaveln,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.perwikstrand.se/sv-se/fasadstegar/
Kan kanske räcka med två/tre övre stegen, ståplan, handledare samt krokar att "hänga" stegen från marken i.
Enklaste,billigaste, kan vara att flytta över takstegen till motsatta sidan och montera 2st instuckna taksteg från nocken ner till skorstenen ,om det är ok för sotaren. Glidskydd för markstegen, monterad I nederkant/takfot är ett krav.Nol skrev:
Ursäkta för min Svenska
Ett tips: Borsta rent taket innan tak bygget, bort med mossan .
@Demmpa
Balkar var 70:e cm förutom där taktrappan är placerad där det finns 2 balkar direkt under taktrappan.
Lägg läkt över balkarna som de korrugerade plåtarna ska placeras på.
Allt måste fortfarande göras
@hallonbaten
Takstege till andra sidan går inte eftersom det finns balkong där och rännan är på 6 med höjd
Taket har rengjorts av ett företag
Balkar var 70:e cm förutom där taktrappan är placerad där det finns 2 balkar direkt under taktrappan.
Lägg läkt över balkarna som de korrugerade plåtarna ska placeras på.
Allt måste fortfarande göras
@hallonbaten
Takstege till andra sidan går inte eftersom det finns balkong där och rännan är på 6 med höjd
Taket har rengjorts av ett företag
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden