Ursäkta för min Svenska
Jag bygga en veranda med halleplatan på tak och nu behöve jag en takstege vem jag kan montera på halleplatan.
På husets tak finns en takstege som för närvarande inte är åtkomlig från marken via veranda
Har något tips som jag kan köpa ?

Det lilla taket på bilden tas bort och ett helt nytt tak läggs över hela längden

• Tegelhus med veranda och nytt trädäck, plasttak över uteplats. Bord och stolar runt verandan, förbereder byte av tak över hela längden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Takstege från framsidan av huset?
Eventuellt en takbrygga på var sin sida av nocken samt att takstegen går upp bredvid takbryggan samt en takbrygga precis ovanför skorstenen.

Annat alternativ är fasadstege på gaveln,
Fasadstege monterad på husets gavel, omgiven av träd och klara himmel.
Skapa konto

Tak med takstege och takbrygga på framsidan av huset, grå takpannor och blå himmel i bakgrunden.
Skapa konto

https://www.perwikstrand.se/sv-se/fasadstegar/

Kan kanske räcka med två/tre övre stegen, ståplan, handledare samt krokar att "hänga" stegen från marken i.

• Gilla
Hallonbåten
  • Laddar…
Tack för svar men jag hope något vet en taksteg på halleplatan

Hur ser takkonstruktionen ut?
Vilket cc-mått på dalarna?

Hallonbåten
Nol Nol skrev:
Ursäkta för min Svenska
Jag bygga en veranda med halleplatan på tak och nu behöve jag en takstege vem jag kan montera på halleplatan.
På husets tak finns en takstege som för närvarande inte är åtkomlig från marken via veranda
Har något tips som jag kan köpa ?

Det lilla taket på bilden tas bort och ett helt nytt tak läggs över hela längden
Enklaste,billigaste, kan vara att flytta över takstegen till motsatta sidan och montera 2st instuckna taksteg från nocken ner till skorstenen ,om det är ok för sotaren. Glidskydd för markstegen, monterad I nederkant/takfot är ett krav.
Ett tips: Borsta rent taket innan tak bygget, bort med mossan .

@Demmpa
Balkar var 70:e cm förutom där taktrappan är placerad där det finns 2 balkar direkt under taktrappan.
Lägg läkt över balkarna som de korrugerade plåtarna ska placeras på.
Allt måste fortfarande göras

@hallonbaten
Takstege till andra sidan går inte eftersom det finns balkong där och rännan är på 6 med höjd
Taket har rengjorts av ett företag

• Tvåvåningshus med mörkt tak, en person står på taket. Skyddsnät runt huset och en skottkärra på uppfarten.
    Skapa konto
Kommer nya altantaket att gå ända ut till kanterna på hustaket?

ja längs hela husets längd

Är det någon som vet lösningen?
Jag funderar på att göra ett tak med takpapp där takstegen ska gå
Vilke 3,5 meter takstege passar på tak med takpapp

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.