6 500 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Takstege, fästen till plåttak?
Hej på er, har ett plåttak med pannplåt idag. Sotaren tycker att den gamla trästegen som sitter fäst på taket upp mot skorstenen börjar bli lite väl gammal, så jag vill byta ut stegen mot en mer hållbar lösning.
Jag har en lämplig stege redan, men frågan är hur jag enklast kan fästa den mot taket? Hoppas på att det några universalfästen som passar?
Tacksam för tips kring detta!
Jag har en lämplig stege redan, men frågan är hur jag enklast kan fästa den mot taket? Hoppas på att det några universalfästen som passar?
Tacksam för tips kring detta!
Produkter som diskuteras: "Takstege"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Besserwisser
· östergötland
· 2 771 inlägg
beror på hur tjock plåten är
Blev ett sent svar, men nu är det dags! Det är pannplåt a la modell äldre. Är väl ca 5 mm tjock.
Jag har redan en stege jag tänkte använda, så det är frågan om jag kan bara köpa fästen som är så pass flexibla att de går att använda.
Jag har redan en stege jag tänkte använda, så det är frågan om jag kan bara köpa fästen som är så pass flexibla att de går att använda.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden