4 035 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Takräcken på släpvagn
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Hej, jag har en 4P-släp med aluminiumkåpa. Har kommit på att det vore rätt smidigt att ha takräcken på den. Jag har en uppsättning fyrkantiga takräcken över som är tillräckligt långa, men hittar inga fötter som går att skruva fast i kåpan.
Är det nån som vet var man kan få tag på fästen/fötter eller har någon idé på hur man skulle kunna lösa det?
Behöver man förstärka kåpan på nåt sätt om man sätter räcken där? Kommer inte lasta några stora vikeslass där uppe, men bör ju hålla för en 75-100 kg eller nåt sånt (precis som takräckena på bilen).
Är det nån som vet var man kan få tag på fästen/fötter eller har någon idé på hur man skulle kunna lösa det?
Behöver man förstärka kåpan på nåt sätt om man sätter räcken där? Kommer inte lasta några stora vikeslass där uppe, men bör ju hålla för en 75-100 kg eller nåt sånt (precis som takräckena på bilen).
Klicka här för att svara