Väggkonstruktion: 400mm Leca med 70mm EPS utanpå, 3mm tunnputs.
Skall nu bygga ett uterum (förlängd vår/höst) mot fasad och behöver få tätt. vill helst göra så lite ingrepp i fasaden som möjligt och inte få köldbryggor. Pratar jag med plåtfirma verkar det gälla 30cm höjd och innanför puts. Vilket blir ett stort ingrepp! Hur hade ni gjort? Min tanke var att spåra ett tunt spår i eps där plåten skjuts i och tätas med fogmassa. Sedan såklart skruvmonterat mot montageplåt eller fasad.

10 grader taklut på uterum. Plasttak.

Förslag???
 
  • Gilla
huvudtystnad
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.