1 094 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Takpapp upp mot rundat
Mellan skurarna och pressening på/av, håller jag på med att lägga om taket på en 40-takskåk. Mitt på taket fsitter et halvcirkelformat fönster, som stick ut. Detta är gjort av plåt av grymt bra kvalitet, som är i bra skick. Papp ända in mot, men inte upp som vid räta viklar, typ skorstenen. Plåt över och sedan takpannor över plåten. Allt ok.
Frågan är bara hur jag gör för att få pappen tät mot plåten när det är en rund grej. Finns det nån elstisk pryl, eller skall jag smeta safalt över allt, tills det funkar? Idéer? Kan fota imorrn om det är intressant.
Mvh Calle
Frågan är bara hur jag gör för att få pappen tät mot plåten när det är en rund grej. Finns det nån elstisk pryl, eller skall jag smeta safalt över allt, tills det funkar? Idéer? Kan fota imorrn om det är intressant.
Mvh Calle
Väntar nog på bilden tror jag så jag förstår till fullo..
Det gick helt enkelt inte. Jag klistrade ihop gamla och nya papper och sedan en massa asfaltsklet mot plåten. Överst skruvade jag in plåten i takspånten och lappade med takpapp ovanpå. Sedan mer asfalt på detta. Tog lite tid, men nu skall det nog funka. Min granne som är byggingengör visste precis hur det skulle och bara kom och pekade.
Tack ändå.
Tack ändå.
Klicka här för att svara