Takpapp på enplans 60-tals kedjehus

2k läst  5 svar

1. X
    Medlem Nivå 1
    Jag var nyligen och kollade på ett 60-tals enplans kedjehus som jag och flickvännen är lite intresserade av.
    Av mäklaren fick vi ett besiktningsprotokoll där alla problem listas - det är en del att göra och det är jag med på.

Men, jag skulle behöva lite hjälp av någon som är insatt i byggnadsteknik vad problemen innebär i reda pengar och arbetstid, samt hur akuta problemen är och eventuella konsekvenser om man väntar för länge med att fixa. :)

Det viktigaste som behöver göras är att ny takpapp måste läggas.
    Huset är som sagt enplans med en boyta på lite under 130m2 + garage. Så takytan är kanske 150m2.. vad, mellan tummen och pekfingret kan man räkna med att det skulle kosta?

Sen är det lite med krypgrunden som behöver fixas.. men det tar jag i ett lämpligare forum.

Alla svar och tips uppskattas! :)

2. T
    Medlem Nivå 4

Re: Takpapp på enplans 60-tals kedjehus

Någonstans runt 400:-/m2 får du nog räkna med. Plus plåtar och avrinning. Så låt oss säga 60.000:- för taket samt 10.000:- för avrinning mm.
    Tartan

3. K
    Medlem Nivå 2

Vi la om vårt papptak på 78 kvadrat i somras. Det kostade 17 000 inklusive plåtar, jobb och moms. Så säg 45 000 för ditt och då tror jag att du har god marginal.

4. pappskallen
    Medlem Nivå 10

räkna med ca 200-300:-/kvm inkl. allt (om det inte blir tal om röta eller något annat strul) Det priset gäller med dom bästa tillverkarna Icopal, Trebolit eller Mataki. Importmärken bör vara minst 20-40% billigare.

5. H
    Medlem Nivå 1

Jag skulle tippa på 150-180 kr/kvm om du kollar runt lite. Tänk vad billigt, Om det var ett tegeltak skulle det nog ha kostat mellan 600-800 kr/kvm

6. Y
    Medlem Nivå 1

;)hej du ska betala 150 kr kvm inte en krona mer.
    sen tillkommer plåten

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: