Du använder väl inte säkerhetsbälte heller va, @Staffan2000 ?

Det är ju också gjort "för extremförållanden som kanske sällan eller aldrig uppstår". :p

• Gilla
  • Älska
Krille-72 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nyfniken Nyfniken skrev:

Det är ju också gjort "för extremförållanden som kanske sällan eller aldrig uppstår". :p
Självklart inte. Riktiga karlar skadar sig inte! Framförallt inte vid bikörning. Och du då @nyfiken!

Staffan "på taket"

Jag har både hängslen och bilbälte!

Staffans2000
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag har både hängslen och bilbälte!
Jag var rädd för det:D

Clint

• Haha
useless
  • Laddar…
optimum
Nyfniken Nyfniken skrev:

Med facit så kunde jag kört utan säkerhetsbälte då jag har kört bil över 30 år utan något som bälte kunde vara bra för men ändå använder jag sådant och även sele och lina på tak. Jo kalla mig gärna fegis :cool:
Jo jag fegar numera även ibland med munskydd då även sådant tillhör mitt skyddsområde.
Visst vore en gardian angel något att önska och några gånger i ungdomens galna tid verkade det som en sådan fanns. Men man blir klokare med åren :heart:

optimum optimum skrev:
Med facit så kunde jag kört utan säkerhetsbälte då jag har kört bil över 30 år utan något som bälte kunde vara bra för men ändå använder jag sådant och även sele och lina på tak. Jo kalla mig gärna fegis :cool:
Jo jag fegar numera även ibland med munskydd då även sådant tillhör mitt skyddsområde.
Visst vore en gardian angel något att önska och några gånger i ungdomens galna tid verkade det som en sådan fanns. Men man blir klokare med åren :heart:
Både sele och lina? jag har alltid tänkt att det räcker med selen :cool:;)

• Gilla
optimum
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jodå. Det vet jag.
Men tillverkarens anvisningar, är beräknade för extremförållanden som kanske sällan eller aldrig uppstår för TS. Dvs. Ligger pannorna ordentligt inkilade under takditona, skulle inte jag tagit loss dem för att följa tillverkarens rekommendationer, utan hållit tummarna och tänkt: -Har det funkat hittils, fungerar det nog ett tag till.
Själv har mitt nybytta tak inte en enda fastspikad panna. Ja, förutom nockpannorna då.

Staffan
Gäller detta tänk även om hantverkare arbetar hos dig? :rofl:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.