Hej. Jag ska byta tak på mitt hus från 1980. Jag väljer mellan Monier Jönåker Elegant och Monier Jönåker Protector 2.0 betongpannor, svart färg. Är det någon som har erfarenhet av dessa och kan svara på om Protector 2.0 är värt prisskillnaden. Ska enligt tillverkaren ha bättre motstånd mot mosspåväxt och se nytt ut längre. Jag bor bredvid skogen och har idag mkt påväxt på det gamla taket. Mvh Markus